راه حل های زیادی برای مژه های پرپشت وجود دارد. از ریمل های حجم دهنده گرفته تا فر مژه و سرم تقویت کننده مژه. اما امروزه اکستنشن مژه بسیار رایج شده است، اما مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در مورد اکستنشن مژه، مزایا، معایب، گزینه ها و انواع بیشتر بخوانید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه مژه های مصنوعی و نیمه دائمی است که به مژه های طبیعی فرد متصل می شود تا آنها را بلندتر، ضخیم تر و تیره تر نشان دهد. این مژه مصنوعی با استفاده از چسب مخصوص اکستنشن به صورت جداگانه به مژه های طبیعی متصل می شود. اکستنشن های چسبی نیز نیمه دائمی هستند. برای اجرای مژه به سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس مراجعه نمایید.

مواد و محصولات مورد استفاده در این فرآیند برای هر سالن زیبایی متفاوت است. با این حال، اکستنشن ابریشم را می توان از خز مصنوعی، خز واقعی، الیاف مصنوعی و الیاف ابریشم تهیه کرد. در سالن های زیبایی مژه هایی با طول های مختلف و حتی رنگ های مختلف وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود هر مدلی را که دوست دارید انتخاب کنید.

انواع مژه

سه نوع اکستنشن در سالن های زیبایی استفاده می شود. ابریشم، الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی خز مصنوعی شبیه خز طبیعی است اما از الیاف مصنوعی ساخته شده است. دوست دارید از محصولات حیوانی استفاده کنید یا به حیوانات طبیعی حساسیت داشته باشید، در مورد افزودنی هایی که استفاده می کنند بپرسید و بخواهید از حیوانات طبیعی برای شما استفاده نکنند.

هیچ یک از انواع سیم کشی قوی تر از دیگری نیست. اما اکستنشن های خز و ابریشم طبیعی ظاهر طبیعی تری دارند. اکستنشن های خز مصنوعی ضخیم تر و تیره تر هستند، بنابراین برای کسانی که دوست دارند مژه هایشان حجیم تر و برجسته تر باشد مناسب است.

در بین این گروه ها، هر نوع اکستنشن طول، تعداد فر و رنگ متفاوتی دارد. معمولا در سالن های زیبایی از اکستنشن هایی با طول و درجات مختلف انحنا استفاده می کنند تا نتیجه نهایی کار طبیعی باشد. اکستنشن بلند به گوشه های بیرونی چشم و اکستنشن کوتاه به گوشه های داخلی چشم متصل می شود.

مدل های مختلف توسعه

بسته به فرمی که دارید، می‌توانید نوع دیگری از پسوند را مشخص کنید که معمولاً شامل نمونه‌های زیر است:

اکستنشن مژه کلاسیک

در این روش به هر مژه طبیعی یک سیم اکستنشن متصل می شود. به همین دلیل ظاهر طبیعی تری دارد و رایج ترین نوع اکستنشن است. اگر می خواهید مژه هایی پرپشت و طبیعی داشته باشید این روش را انتخاب کنید.

اکستنشن مژه گربه

در این مدل با رفتن به دو طرف چشم، مژه ها بزرگ می شوند. در نتیجه می توان بیش از یک اکستنشن برای هر مژه در هر دو لبه بیرونی مژه اعمال کرد.

اکستنشن مژه حجیم

از این روش برای داشتن موهای بسیار حجیم و پرپشت استفاده می شود. در این مدل به هر موی طبیعی بیش از یک اکستنشن وصل می شود که موها را بسیار متراکم می کند.

اکستنشن مژه رنگی

گاهی ممکن است برخی از آرایشگران بسته به رنگ پوست، مو، ابرو و... استفاده از مژه های رنگی را توصیه کنند.

پروسه اکستنشن مژه چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اکستنشن مژه چگونه انجام می شود. اکستنشن مژه در یک جلسه انجام می شود و به هر چشم 80 تا 140 مژه اضافه می شود. این کار با استفاده از چسب هایی انجام می شود که فرمول خاصی دارند و نیمه دائمی هستند. به مژه های طبیعی فرد چسبانده می شوند و این قرص ها چشم را تحریک نمی کنند و به مژه های طبیعی فرد آسیب نمی رسانند.

اکستنشن فقط به مژه های انسان متصل می شود، نه به پوست یا پلک. البته این فرآیند از سالنی به سالن دیگر متفاوت است، اما معمولاً شامل مراحل زیر است:

1. ارزیابی

در این مرحله، قبل از انجام هر کاری، درمانگر خطرات و فواید اکستنشن مژه و شرایطی که اکستنشن مژه را نامناسب می کند را توضیح می دهد. در این جلسه برآورد هزینه نیز تهیه خواهد شد تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

2. در مورد طول مژه ها و میزان فر شدن آنها تصمیم بگیرید.

در این مرحله از شما پرسیده می شود که می خواهید مژه هایتان چقدر بلند و مجعد باشد. آیا می خواهید طبیعی تر باشد یا روشن تر؟ بسته به ظاهری که می خواهید، طول و انحنای اکستنشن مشخص می شود.

3. پاکسازی دور چشم

در این مرحله باید در محل مناسبی قرار بگیرید و سپس با یک شوینده مناسب، دور چشم شما از هرگونه آرایش، چربی و رسوب پاک می شود. بهتر است با صورت تمیز و بدون آرایش به این جلسه بروید.

4. استفاده از چسب نواری و ژل چشم

در طول عمل اکستنشن مژه، چشم ها باید بسته باشند. این ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد، بسته به تعداد افزونه‌هایی که باید پیوست شوند.

برای آماده سازی چشم اول از همه همیشه خط چشم مخصوص به مژه های پایینی تان زده می شود تا آنها را از دست ندهید و روی آن ها چسب استفاده نکنید. نوار چسب مخصوص زیر چشم قرار می گیرد تا مژه ها زمینه ای رنگ روشن ایجاد کنند تا آرایشگر بهتر بتواند مژه ها را ببیند.

این چسب به مژه ها چسبیده نیست و برداشتن آن دردناک نیست.

5. افزودن پیوست ها

آرایشگر با استفاده از موچین های مخصوص انتهای سیم های اکستنشن را با چسب مخصوص آغشته کرده و به مژه های شما می چسباند. در بیشتر موارد، تنها یک نخ اکستنشن به هر یک از مژه های شما متصل می شود. این فرآیند دردناک نیست، اما ممکن است به دلیل نزدیکی موچین به ناحیه اطراف چشم، کمی احساس ناراحتی کنید.

6. خشک کردن چسب ها

ژل اکستنشن خیلی سریع خشک می شود. اما بعد از اینکه همه اکستنشن ها شکوفا شدند، بهتر است ده دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شوند. برخی از آرایشگران از یک فن کوچک برای کمک به خشک شدن سریع چسب استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند اجازه دهند چسب در هوا خشک شود. در این زمان، چشمان شما باید بسته باشد.

7. چسب و ژل چشم را بردارید

بعد از خشک شدن کامل چسب ها، ژل چشم و چسب گیر کرده زیر مژه ها پاک می شود. در این مرحله هیچ دردی وجود ندارد اما در صورت احساس ناراحتی در زیر چشم به متخصص زیبایی اطلاع دهید. در مرحله بعد متخصص اکستنشن مژه ها را با یک شانه مخصوص مرتب می کند و از شما می خواهد به آرامی پلک بزنید و تمام.

فواید اکستنشن مژه

این روش زیباسازی به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار محبوب شده است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم که با بررسی آنها می توانید تصمیم بگیرید که آیا به اکستنشن مژه نیاز دارید یا خیر.

1. جلوه ها

این روش در افزایش طول و ضخامت مژه های شما واقعا موثر است و هر روز با مژه هایی پرپشت و زیبا و بدون آرایش از خواب بیدار خواهید شد. اکستنشن مژه زیبایی چشم و صورت را دو چندان کرده و در زیبایی چهره نقش بسزایی دارد. این ترفند مخصوصاً زمانی مفید است که عاشق ریمل هستید و بدون آن جایی نمی‌روید.

2. قابلیت تغییر بسته به سلیقه

یکی از خوبی های این روش زیباسازی این است که می توانید در مورد تمام ویژگی های آن تصمیم بگیرید و آنها را شخصی سازی کنید. ارتفاع، انحنا و حتی رنگ مژه ها کاملا قابل تغییر است. شما می توانید تصمیم بگیرید که مژه ها را کجا بچسبانید.

3. ضد آب بودن

مژه های شما نباید در 48 ساعت اول خیس باشند اما بعد از این مدت می توانید به راحتی شنا کنید، دوش بگیرید یا عرق کنید و اکستنشن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته هر چه خشک تر نگه دارید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

4. بدون درد

تمامی مراحل نصب افزونه ها بدون دردسر و مشکل انجام می شود و اکثر افراد با این مرحله مشکلی نخواهند داشت.

5. ایمنی

این فرآیند برای اکثر افراد کاملاً ایمن و بدون دردسر است. البته گاهی احتمال تحریک و عفونت در چشم و پوست نیز وجود دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.