پرینترهایی مانند لپ تاپ اچ پی، کامپیوتر، تلفن همراه و ... دارای سیستم عامل هستند. کاربران چاپگر با اصطلاح سیستم عامل چاپگر آشنا هستند. اما بسیاری از افراد کوچکترین دانشی در مورد سیستم عامل چاپگر ندارند. بنابراین به بررسی سیستم عامل چاپگر اچ پی می پردازیم.

سیستم عامل پرینتر اچ پی

سیستم کنترل چاپگر HP چیست؟

پس از اتمام مراحل ساخت پرینتر در کارخانه، سیستم عامل چاپگر آوافرهنگ توسط کارشناسان شرکت سازنده نصب می شود. بنابراین پس از خرید چاپگر اچ پی، باید با سیستم عاملی که به صورت پیش فرض نصب شده است روبرو شوید. کنترل کامل تمام قسمت های چاپگر در دست سیستم عامل است. البته سیستم عامل به تنهایی همه کارها را انجام نمی دهد و در این میان نرم افزار بسیار مهمی به نام فریمور وجود دارد که مسئول رفتار چاپگر در هنگام روشن شدن است.


این نوعی ارتباط بین دستورالعمل‌های کاربر و عملکرد دستگاه است که اجازه می‌دهد تمام درخواست‌های کاربر برای اجرا به چاپگر ارسال شود. دلیل استفاده از این نرم افزار در سیستم عامل، ارائه یک محیط عملیاتی مشترک برای دستگاه های پیچیده است. بنابراین، در برخی از ماشین ها چندان دشوار نیست، سیستم عامل کل دستگاه در نظر گرفته می شود.

آیا سیستم عامل چاپگر HP شما نیاز به به روز رسانی دارد؟

اکثر کاربران پرینتر از کارتریج های غیر اصل برای صرفه جویی در هزینه های چاپ استفاده می کنند. متاسفانه به روز رسانی سیستم عامل چاپگر باعث می شود که سیستم عامل کارتریج های غیر اورجینال را نپذیرد و مشکلات زیادی را ایجاد کند. بنابراین، اگر از کارتریج غیر اصلی در چاپگر خود استفاده می کنید، بهتر است از به روز رسانی سیستم عامل خودداری کنید.

چگونه از به روز رسانی سیستم عامل پرینتر hp جلوگیری کنیم؟

به طور کلی آپدیت سیستم عامل هیچ تاثیری روی چاپگر ندارد اما کارتریج HP مشکلات زیادی دارد. از آنجایی که سیستم عامل از قبل بر روی دستگاه نصب شده است، امکان به روز رسانی سیستم عامل وجود ندارد. در صورتی که نسخه جدیدی مانند HP Downgrade در بازار منتشر نمی شد. پرینتر اچ پی با ارائه هر چند وقت یکبار همه را عصبانی کرد. می‌توانید به‌روزرسانی نرم‌افزار چاپگر را فقط با خاموش کردن آن پس از مشاهده پیام «به‌روزرسانی سیستم‌عامل چاپگر» متوقف کنید.

تعمیر پرینتر اچ پی در محل

یکی از مهم ترین خدمات تخصصی که نمایندگی تعمیرات چاپگر اچ پی به کاربران این دستگاه ارائه می کند، تعمیر چاپگر اچ پی در محل می باشد. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل پرینتر اچ پی می توانید با این مرکز تماس بگیرید تا نمایندگی های مجرب و کارآمد تعمیر پرینتر اچ پی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شده و خدمات کاملا حرفه ای و تخصصی تعمیر پرینتر اچ پی را به شما ارائه دهند.

نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نمایندگی های تعمیرات پرینتر اچ پی دارای کادری حرفه ای و مجرب می باشند که در زمینه تعمیرات کلیه قطعات پرینتر اچ پی دارای تجربه بالایی می باشند. بنابراین بلافاصله به محل مورد نظر می رود و پس از رفع دقیق مشکل، فرآیند تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده را آغاز می کند و در نهایت چاپگر را بررسی می کند تا از عملکرد صحیح قطعه اطمینان حاصل کند. بنابراین می توانید با اطمینان به نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی برای تعمیر پرینتر اچ پی خود اعتماد کنید.