در شهرستان بابل که در ۲۱۲ کیلومتری رامسر قرار دارد، مناظر بیبدیل زیادی نوازشگر چشمهای طبیعت دوستان است. منطقه زیبای سنگچال در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده هراز قرار دارد. اگر قصد سفر به شمال کشور و گشت و گذار در طبیعت زیبا و جذاب منطقه مازندران را دارید، حتما باید از این آبشار زیبا دیدن کنید. این امامزاده یکی از بلندترین و مرتفع ترین امامزاده های استان مازندران و کل شمال کشور است. بلندترین آبشار فصلی با ارتفاع 110 متر در این منطقه قرار دارد و اگر در فصل بهار برای بازدید از پارک ملی گلستان راهی این استان شدید میتوانید ابن آبشار زیبا را نیز ببینید. جنگل قادیکلا در بخش جنوبی این روستا واقع شده است و شما میتوانید در آن انواع درختان جنگلی و وحشی، تمشکزارهای فراوان و چشمههای کوچک آب سرد را بیابید. از پوششهای گیاهی مهم این جنگل میتوان به قارچهای بسیار متنوع و زیبا اشاره کرد که در سراسر جنگل پراکنده شدهاند و اغلب بر روی تنه درختان دیده میشوند. جنگل ناهارخوران امکانات رفاهی خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که از میان آنها میتوان به محل مناسب کمپینگ، آلاچيق، رستوران، کافه­، میز و نیمکت، نمازخانه، فروشگاه، آب آشامیدنى و سرويس بهداشتی اشاره کرد. وب سایت باباسفر برخی از ویلاها و سوئیت های جذاب این منطقه را که از امکانات رفاهی و تفریحی متعددی همچون استخر، بیلیارد و غیره برخوردار می باشند را برای شما عزیزان گردهم آورده است تا با رزرو یکی از این ویلاها اقامت خوشی را تجربه کنید. در فاصله ی بسیار کم با این آبشار، روستایی به نام لوه قرار گرفته است و در نتیجه می توان برای استراحت به اقامتگاه ها و خانه های بومیان این منطقه رفت. با ماشین غیر آفرود رسیدن به فیلبند از این مسیر بسیار دشوار و خطرناک است.

به علت ارتفاع فیلبند از سطح دریا، مسیر رسیدن به آن بسیار دشوار و طاقتفرسا بوده است. بیشتر پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش کمی از آن در استان سمنان قرار دارد.اختلاف ارتفاع در پارک حدود ۲۰۰۰ متر است (از ۲۴۱۱ متر تا ۴۰۰ متر از سطح دریا) که همین طیف ارتفاعی تنوع زیستگاه ها و ریزبوم های متعددی را ایجاد کرده است. پارک ملی گلستان، بین سایر پارکهای ملی کشور وسعتی بینظیر دارد؛ بهطوریکه این پارک در سه استان گلستان، خراسان و سمنان گسترده شده است. در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۸۸، ۵۷ هکتار از محدوده بافت تاریخی شهر آلاشت توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی به وزیر کشور بههمراه ضوابط عمومی حفظ بافت ابلاغ شد. برای رفتن به پارک ملی گلستان در فصل تابستان، کلاه، عینکآفتابی و کرم ضدآفتاب بههمراه داشته باشید؛ زیرا در بخشهایی از این پارک که پوشش گیاهی مناسب و سایه وجود ندارد، آفتاب تابستان ممکن است بسیار سوزان باشد. در این مطلب میزبون از دل اقیانوس ابرها سخن میگوید. هوا در این فصل سرد بوده و تحملش برای مردمان عادی و گردشگران بسیار مشکل خواهد بود. فیلبند در برخی ماه های سال حدود سه برابر بیشتر از ظرفیتش گردشگران را در خود جای می دهد. اگر تجربه بازدید از آبشار را داشته باشید میدانید که بیشتر آبشارها در دل مناطق جنگلی کوهستانی و در ارتفاعات قرار دارند و برای رسیدن به آنها باید مسیری را در دل کوه و جنگل پیادهروی کنید، اما یکی از ویژگیهای آبشار لوه دسترسپذیر بودن آن است. برای علاقهمندان كمپ كردن در فضای باز، روستای فیلبند از بهترین گزینهها است؛ اما به خاطر داشته باشید با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و احتمال تگرگ و بارشهای ناگهانی، حتما وضعیت جوی را در زمان سفرتان استعلام كنید و آمادگی كامل داشته باشید.

روستای زیبای کندلوس که امروزه آن را میخساز می گویند در دامنه های سرسبز و خرم البرز در منطقه کجور مازندران قرار دارد و شاهد تمدن های گوناگونی در ادوار مختلف تاریخ بوده و نشانه هایی از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را در خود دارد.ناصر الدین شاه قاجار بعد از عبور از منطقه به علت مشاهده عده ای از کولیهای شاغل در کار فلز کاری آن را میخ ساز نامید. پس اگر نیاز به هرکدام از اینها دارید یا هر کار دیگری در فضای شهری باید انجام بدهید، توتکابن آخرین مکان موردنظر شماست. فیلبند روستایی جذاب و رویایی است که به جز دریاچه ابر دارای مکان های دیدنی دیگری نیز است. آبشار گزو از دیگر جاهای دیدنی سوادکوه است که بعد از سفر به سد البرز، میتوانید به سراغ آن بروید و لذت سفرتان را تکمیل کنید. ابر ها را میتوانید از نزدیک لمس کنید و یک منظره بی نظیر را در این مکان مشاهده کنید. اردکهایی که آهسته از آب دریاچه بیرون میآیند و ماهیان و قورباغههایی که نزدیک خشکی حرکت میکنند همه با مردم دوست و آشنا هستند. در روزهایی كه هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند اینگونه نیست به طوریكه معمولاً با نسیمی خنك همراه است و حس بسیار خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی كه دوست دارید مدت بیشتری را در این روستای زیبا سپری كنید. گویی در رؤیایی فرو رفتهاید که دوست ندارید به این راحتیها بیدار شوید. ییلاقی که نمایانگر تاریخ و طبیعت منحصر بفرد ایران است.

2017 Asian Indoor and Martial Arts Games Opening 02 دسترسی: دریاچهی الندان در میان طبیعت بکر و منحصر به فرد اطراف روستای ازنی قرار گرفته است. در سفر به روستای لاویج با رعایت نکات زیر، ضمن احترام به مردمان این خطه، گشت و گذاری لذتبخشتر را تجربه خواهید کرد.- جنگل لاویج و سایر عرصههای جنگلی در اطراف روستای لاویج از سرمایههای ملی ایران و تمام جهان هستند؛ در حفظ این سرمایههای طبیعی بکوشید.- برای اتراق در جنگل به نقاط دور و خارج از دسترس نروید.- برای جنگل نوردی مسیرهای مشخص پاکوب را انتخاب کنید.- به حیوانات آزار نرسانید و در حفظ گیاهان و طبیعت این منطقه بکوشید.- در بازدید از روستای لاویج و طبیعت اطراف آن بهجز جای پای خود، چیزی باقی نگذارید.- به آداب و رسوم و فرهنگ مردم محلی احترام بگذارید.- در جنگل آتش روشن نکنید.- پیش از سفر در زمستان به روستای لاویج، از سلامت کامل وسیله نقلیه خود مطمئن شوید.- پیش از اتراق در طبیعت روستای لاویج وضعیت آب و هوای این منطقه را استعلام کنید.- در فصل زمستان از باز بودن جاده کوهستانی لاویج، پیش از آغاز سفر اطمینان حاصل کنید. فیلبند منطقه جذاب و رویایی است که به دریاچه ابر معروف است. همانگونه که بهتر از ما میدانید گردشگران ایرانی عطای سفر زمستانی به شمال ایران را به لقایش میبخشند و راه جاهای دیدنی جنوب کشور را در پیش میگیرند. دریای ابر فیلبند، هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب میکند و این پدیده، فیلبند را به یکی از محبوبترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است . درضمن گردشگران خارجی زیادی از این منطقه بازدید میکنند.

اگر زمانمبندی سفرتان اجازه میدهد حتماً بازدید از تعدادی از این اماکن را در برنامه خود قرار دهید. گفتیم که در دشت لار اجازه اقامت شبانه نخواهید داشت مگر با مجوز. اگر در اواخر شهریورماه و همراه با یک محیط بان آشنا به جنگل، به روستای فیلبند مازندران و جنگل چلاو آن بروید، هنگام راه رفتن در جنگل، صداهایی عجیب و در عین حال زیبا به گوشتان میرسد. اینکه بتوانیم در روستایی راه برویم که یکی از اولین سکونتگاههای آدمها بوده تجربه خوشایندیست و مثل سفری در زمان میماند و روستای چهار هزار ساله کندلوس یکی از این جاهاست. این آبشار در مسیر استان گلستان- خراسان قرار دارد و بسیاری از مسافران در مسیر سفر خود به سمت مشهد در میانه راه خود به سراغ آن میروند. مسیر کوه به سمت قلههای فیلبند، پرشیب و خطرناک است اما ارزش دیدن را دارد. همجواری این آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه ای به آن بخشیده است. چشمههای زیادی در روستای فیلبند مازندران وجود دارند که جزو جاهای دیدنی فیلبند نیز به حساب میآیند اما چشمه لار از آن دسته چشمههایی است که ارزش یکبار دیدن را دارد. آبشارگردی پاییزی در لوه هم خالی از لطف نیست. خبرگزاری میزان- بررسیها نشان میدهد که سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته روبرو بوده و در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است.

روستای فیلبنددر زمستان به علت سرما و باریدن برف شدید از سكنه خالی میشود و تنها تعداد اندكی از ساكنان در این ییلاق باقی می مانند. علت نام گذاری این عنوان برای آن ارتفاع بالای ییلاق است که مسیر رفت و آمد آن را دشوار میکرده. هر كدام از این روستاها هم چشم اندازهای دل انگیزی را دارا هستند كه میتوانید در طی مسیر رسیدن به ییلاق زیبای فیلبند از آنها دیدن كنید و از طبیعت های آن لذت ببرید. در ابتدای جاده مینیبوسهایی نیز به روستا تردد میکنند.البته برای کسب اطلاعات بیشت میتوانید مقاله آشنایی با بافق را بخوانید. این روستا ییلاق اهالی لفور و لفورک و کفاک در فصل تابستان است و در دیگر زمانهای سال، افراد کمی در آن زندگی میکنند. ما در این مقاله به معرفی روستای فیلبند میپردازیم و اطلاعات کافی برای سفر به این ییلاق زیبا را در اختیارتان میگذاریم. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه ها و جاهای دیدنی سیاهکل بپردازیم. در ایرانیجو به معرفی این روستای جذاب می پردازیم. برای اجاره كلبه در روستای فیلبند میتوانید بهصورت غیر حضوری اقدام كنید و رزرو كلبه در فیلبند را از طریق اینترنتی انجام دهید. اگر میتوانید در سرمای سخت دوام بیاورید، فصل زمستان را برای سفر به فیلبند انتخاب کنید اما در این فصل از تماشای طبیعت سبز، محروم خواهید بود!

غذاهای محلی یکی از خوشمزهترین و لذیذترین تجربههایست که گردشگران در سفر تجربه میکنند. بنای آن سفید رنگ است و برای همین برای گردشگران جذاب است. قله اتابک در دهستان راستوپی با ۳۲۷۱ متر ارتفاع از توابع پل سفید. فیلبند به بام شرقی مازندران هم مشهور است به دلیل آن كه این آبادی در نزدیكی قله 3392 متری اندوار و حصین بن واقع شده و با نقاط همجوار خویش بسیار اختلاف ارتفاع دارد. این ساحل حدود کیلومتر 80 با این روستا فاصله دارد. در روستای فیلبند چیزی دارد که این روستا را از تمام روستاهای دیگر مازندران جدا می کند. این مکان بی نظیر و رویایی در زمان طلوع و غروب خورشید بسیار زیبا می شود به طوری که قطعا شما را حیرت زده می کند. همانطور که گفته شد فیلبند شهری میان ابرهاست. استاندار مازندران گفت هم اکنون گاز، آب و برق تمام مناطق شهری غرب مازندران وصل شده و بزودی آب و برق مناطق روستایی غرب استان وصل خواهد شد. یکی از بهترین نقاط استان مازندران که باب کمپهای شبانه و طبیعتگردی است فیلبند است. تنها موردی که اکثر گردشگران از آن ناراضی بودند، هزینه ورودی نسبتا بالای این پارک جنگلی است که اگر قصد داشته باشید شب را در این محل بمانید، باید هزینه مضاعفی بپردازید. اکثر اقامتگاههای فیلبند در اطراف این امامزاده قرار دارد. شغل اکثر اهالی روستا دامپروری است و با فروش محصولات دامی و لبنیات زندگی خود را میگذرانند. علت زیاد عمر کردن مردم و سالم بودن آنها در این روستا نیز آشامیدن آب این چشمه در سال های زیاد است.

همچنین در فصل پاییز و زمستان نیز بهدلیل بارندگیهای زیاد پوشش مناسب را فراموش نکنید. بهدلیل طولانی بودن مسیر پیاده، بسیاری از گردشگران از دیدن آبشار منصرف میشوند؛ اما نباید مسیر بکر و طبیعت شگفتانگیز باران کوه را از دست داد؛ بلکه باید از جذابیتهای بصری و دوستداشتنی مسیر زیبا لذت برد تا بر خستگی مسیر غلبه کرد. البته بهدلیل حجم بالای مسافران در فصلهای بهار و تابستان قیمت كلبههای روستایی فیلبند بالا میرود. بهترین زمان برای سفر به فیلبند و سنگچال و اجاره ویلا در فیلبند، فصل بهار و تابستان است. اما به دلیل شلوغ بودن این منطقه گردشگری پیشنهاد می کنیم قبل از حرکت، رزرو ویلا در جنگل گیسوم را انجام دهید و با خیالی آسوده سفر کنید. این زمستانهای غیرقابل تحمل بارش های برفی که دارد زندگی را برای افراد آن منطقه بسیار سخت می کند. آبشارهای زیبایی همچون آبشار جنگل گلستان با ارتفاع ۷۰ متر و آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه در ۴۰ کیلومتری شهر گالکیش و آبشار زیبای آق سو در این پارک وجود دارد که مسافران را ترغیب به دست کم یک شب استراحت و ماندن در آنجا می کند. روستای فیلبند واقع در شرق رودخانه هراز با ارتفاع ۲۳۱۶ متر از سطح دریا در فاصله ۸۱ کیلومتری شهرستان بابل و ۱۸۴ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. امامزاده قاسم در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد و در نزدیکی قله اندوار واقع شده است.

یکی دیگر از امامزاده های این روستا امامزاده قاسم است. با این حال مسیر فیلبند، مسیری دیدنی و پر از جاذبه طبیعی است که این 4 ساعت را برایتان بسیار لذتبخش میکند. سفر به گیلان در هرفصلی لذتبخش است. برای آنکه کودکان هم لحظههایی لذتبخش را در این سفر تجربه کنند، پارک بادی و ترامبولین نیز در این منطقه مهیا شده و فرصت خوبی را برای سرگرمی بچهها بهوجود آورده است. گفته می شود كه وجود فلوئور كافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته است. همچنین آب این چشمه دارای فلوئور است. جنگل تنگ دار خانه رودی خروشان است که از وسط آن میگذرد. باید حواستان باشد که این قسمت از جاهای دیدنی فیلبند جادهای خطرناک دارد اما طبیعت آن بسیار زیبا و دیدنی است. ارتفاع، کوه، درخت، ابر، سرسبزی و در یک کلام اینجا طبیعت حرف اول را میزند. نیز حرف خواهیم زد. در ادامه بیشتر از این دیدنیها خواهیم گفت. البته در سفر به فیلبند و اسکان در خانههای محلی یا اقامت در تکیه غرب، یادتان باشد حتما در مصرف آب و برق صرفهجویی کنید و به قدر نیاز مصرف کنید چون به دلیل زیرساختهای ضعیف این منطقه، کمی مصرف بیشتر ممکن است باعث قطعی آب یا برق شود. اقامتگاه بوم گردی البرز دارای دو اتاق خواب با سرویس کف خواب، هال پذیرایی، تلوزیون، یخچال، آشپزخانه با تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزی، حمام داخل ساختمان و سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) داخل محوطه است که ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۰ گردشگر را دارد. جالبتر اینکه در این جنگل جادهای با نام مسیر سلامت وجود دارد، این مسیر مخصوص علاقهمندان پیادهروی است و همانگونه که از نام آن پیدا است به گردشگران کمک میکند تا با پیادهروی در هوای آزاد و سالم، سلامت جسم و جان خود را تضمین کنند. اگر میخواهید روزی به رامسر سفر کنید و در کنار رزرو ویلا در رامسر و دیدن جاذبههای آن، سری هم به جنگل دالخانی بزنید، این مطلب مخصوص شماست.

انواع مختلف اقامتگاه از کلبه جنگلی تا بومگردی و ویلا با کیفیت خوب و قیمت مناسب در این سایت برای شما گلچین شده است. روستای فیلبند مثل خیلی از روستاهای دیگه کشور امکانات اقامتی خاصی نداره و بهترین گزینه برای شما اجاره کلبه و خونههای اهالی روستاست. سفر به شمال کشور برای بسیاری از افراد مساوی با تحمل آب و هوایی شرجی با رطوبت بسیار زیاد است. با توجه به محیط جنگلی و در ارتفاع بودن قلعه لازم است، تا از شرایط آب و هوایی قبل از سفر و بازدید مطلع شویم. بقعه سفیدرنگ امامزاده قاسم در ارتفاع 2500 متری دارای یك دالان است كه به وسیله سایبانی فلزی و شیروانی محافظت میشود . بنابراین این دالان بهشت از جمله جاهای دیدنی و تفریحات رامسر است که همه افراد میتوانند از آن لذت ببرند. بخش کوچکی از پارک در استان سمنان است. داخل بقعه مکان مناسب برای استراحت و در نزدیکی آن اقامتگاه کوچکی وجود دارد. پارک ملی گلستان تا اقامتگاه بومگردی عمو قدرت ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. جنگلهای هیرکانی (caspian Hyrcanian mixed forests؛ واژه هیرکان شکل یونانی نام گرگان است)، زیستبوم جنگلی حاشیه جنوبی دریای خزر است که از جمهوری آذربایجان (دارای بیست هزار هکتار) تا استان گلستان را دربرمیگیرد (دارای دو میلیون هکتار). پارک جنگلی گیسوم در نزدیکی جنگل نور و جلگه بندر ترکمن قرار گرفته و طبیعتی متفاوت در کنار دریای خزر دارد. جنگلهای این نواحی در ۴ کیلومتری شیرگاه قرار دارد و مانند دیگر نواحی جنگلها دارای زیباییهای طبیعی بکر و زمینه مساعد برای اجرای طرحهای مختلف و متنوع توریستی است. دریاچه ساهون در ۲۰ کیلومتری جاده ای خاکی در سمت چپتان واقع شده است. اما ویو و منظره آن بسیاری خاص و دلنشین است. برای همین بسیار خسته می شدند اما وقتی به دریاچه ابر می رسیدند با دیدن منظره بسیار خارق العاده آن خستگی شان از بین می رفت.

این جنگل با قدمت چهل میلیون سال، یادگاری از دوره سوم زمینشناسی و یخبندان بزرگ است که به دلیل رطوبت دریای خزر از آن پدیده جان به در برده است؛ از این روی میتوان آن را موزه طبیعی کره زمین نامید. جنوب رامسر به رشته کوههای البرز متکی است و از شمال به دریای خزر میرسد. این ارتفاعات عبارت است از خال دره، بندسر، خمام شهر، ادیم، مازوکش، کمرسر و در اطراف آن کوههای کلیچال، تلمبار، زار منجی، سفیدآب، سردانسر، تاله و شمسک وجود دارند. در ارتفاع متوسط 100‘ 3 متری از سطح دریا کوههای سیاهپلاس، چهلبره، فیلزمین، گاوبینی، سرسیاهغار، پرسونانداز، سیاهلت، سیاهریز و آتشکوه، حد جنوبی دشت لار را تعیین میکنند. ارتفاع این جنگل به حدود ۲,۵۰۰ متر از سطح دریا میرسد و روی دامنههای پر شیب قرار گرفته است. این دو آبشار در کنار هم قرار دارند و از ارتفاع 6 متری به سمت پائین سرازیر میشوند. چرا که هر کدام از درخت­های متنوع اینجا در فصل پاییز یک رنگ میشوند و جشنوارهای از رنگها میسازند. عکاس: فرهاد خانیانتفرجگاهی ساحلی در حاشيه شمالی شهرک توريستی نمک آبرود قرار دارد که با داشتن ساحلی آرام و امکانات تفریحی متنوع، خاطره خوشی را در ذهن مسافران به جا میگذارد. بازدید از این بلوار ساحلی رایگان است. از این میان میتوان ساحل، کاخ موزه رامسر، موزه عاج، موزه ظروف، موزه مردم شناسی شمال کشور، بلوار معلم، آبشار میج رامسر یا ابشار ده قلو، روستای اربکله، رودخانه صفارود، آبشار اول جواهرده(ابشار صفارود) ، موزه مردم شناسی رامسر واقع در دهکده ساحلی را نام برد. برای دیدن دریاچه سد میجران از جاده جنت رودبار به سمت روستای گانگسر حرکت کنید، بعد از عبور از روستای پیازکش به روستای تالش سرا میرسید که با پشت سر گذاشتن این روستا و طی مسافتی کمتر از دو کیلومتر به یک سه راهی میرسید. ساکنین این روستا در بیشتر ایام سال در میان ابرها زندگی میکنند.

طبیعتا این مقدار جمعیت تا به امروز کمی بیشتر شده است اما تغییر آن مقداری چشمگیری نمی باشد. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن میدهد و بر اساس گفتههای اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نامگذاری شده است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله دریاچه چیتگر کجاست را بخوانید. برای اقامت در داخل فیلبند، هتل یا اقامتگاه مخصوصی وجود ندارد و شما میتوانید برای اقامت خانههای محلی را اجاره کنید اما حواستان باشد که ممکن است در مواقعی از سال که گردشگر در آنجا زیاد است ممکن است خیلی سختتر بتوانید جایی برای ماندن پیدا کنید، مگر آنکه اهل کمپ کردن و در طبیعت گذراندن باشید اما حتما لباس گرم داشته باشید چرا که حتی شبهای تابستانی فیلبند نیز سرد و خنک است. اما به خاطر داشته باشید حتما با راهنمای محلی به دیدن این روستا بروید، تا بتوانید راه رفت و برگشت را پیدا كنید. زیرا بسیاری از افراد با تاریک شدن هوا راه برگشت را گم میکنند. به این منظور باید وارد جاده قدیم گرگان/ کردکوی شده و پس از یک کیلومتر به سمت چپ بپیچید. دسترسی به فیلبند از آمل و شرق مازندران: از شهر آمل وارد جاده هراز شوید و به سمت جاده تهران بپیچید. مسیر دسترسی به سد لفور چطور است؟ جنگل الیمستان از سمت مسیر فیلبند، در چوبی قدیمیای دارد و یکی دیگر از جاهای دیدنی فیلبند است. از مهمترین سوغاتیهای فیلبند میتوان به عسل کوهستان، ازگیل میوه محلی فیلبند و شیرینیهای محلی اشاره کرد. از دیگر زیبایی های این منطقه می توان به رودخانه ای خروشان اشاره کرد که از کوه های سیالان سرچشمه می گیرد و در میان دشت دریاسر جاری می شود.