ممکن است اصطلاح هایفوتراپی یا هایفو را در کلینیک های زیبایی یا از دوستان خود شنیده باشید. هایفوتراپی یکی از روش های جدید برای جوان سازی و سفت کردن پوست است. این روش توسط بسیاری از زنان و مردان استفاده می شود. هایفو مخفف «سونوگرافی متمرکز با شدت بالا» است. اولتراسوند انرژی اولتراسونیک است که در این روش زیبایی استفاده می شود.

اگر به فکر جوانسازی و هیپنوتیزم پوست هستید، حتما با متخصصان مختلف پوست، مو و زیبایی مشورت کنید. سوالات و انتظارات خود را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک می تواند به شما در انتخاب بهترین روش زیبایی کمک کند.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

هایفوتراپی یک روش زیبایی نسبتاً جدید است. برخی این روش را جایگزینی غیر تهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. در این روش از انرژی اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود. تولید کلاژن به سفت شدن پوست کمک می کند. هایفو در ابتدا برای درمان تومورها استفاده می شد. از سال 2008 این روش در روش های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هیپنوتیزم درمانی را برای لیفت ابرو در سال 2009 تایید کرد. سپس در سال 2014 اجازه استفاده از آن برای رفع چین و چروک و افتادگی ناحیه گردن و لیفت سینه داده شد.

بسیاری از آزمایشات در طول سال ها مشخص کرده اند که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر است و کاملا بی خطر است. نتایج این روش چند ماه پس از درمان قابل مشاهده است. هایفو می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد. به خصوص جوانانی که نمی خواهند برای جراحی لیفت زیر خط لثه بروند. بنابراین، برای افرادی که پوست بسیار آویزان دارند، هایفو به اندازه جراحی لیفت صورت موثر نیست. به طور کلی نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند مثبت است و این روش توسط بسیاری از متخصصان زیبایی توصیه می شود.


هایفو چگونه کار می کند

هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه های عمیق تر پوست استفاده می کند. انرژی اولتراسوند لایه های پوست را گرم می کند. زمانی که سلول های ناحیه مورد نظر به دمای معینی رسیدند. آسیب سلولی رخ می دهد. این آسیب سلولی بی ضرر است و در واقع سلول ها را برای تولید کلاژن تحریک می کند. کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را حفظ می کند و وجود آن باعث جوانسازی می شود.

انرژی اولتراسونیک با تحریک کلاژن سازی پوست را سفت و محکم می کند این فرکانس بر روی برخی از بافت های لایه زیرین پوست تاثیر می گذارد و هیچ آسیبی به لایه بالایی پوست وارد نمی کند.

انواع هیپنوتیزم درمانی

هایفوتراپی و اولتراپی برای جوانسازی و ترمیم پوست در نواحی مختلف استفاده می شود. هایفو روشی بسیار موثر است که علاوه بر رفع چین و چروک به لیفت صورت و بدن نیز کمک می کند. این روش غیر تهاجمی و کاملا بدون درد است. برخی از کاربردهای هایفو عبارتند از:

هیپوترمی غاقب:

هیپنوتیزم به از بین بردن چربی و شلی پوست کمک می کند. با استفاده از این روش می توان تا حدودی از شر غقباب خلاص شد.

نیوشیفوتراپی:

از هیپنوتیزم درمانی می توان برای بلند کردن بینی و از بین بردن خطوط بینی استفاده کرد. این روش غیر تهاجمی است و نتایج خوبی می دهد.

درمان شکم:

انرژی اولتراسوند می تواند به لایه ای از چربی نفوذ کند و سلول های چربی را از بین ببرد. به همین دلیل، این روش برای ناحیه شکم نیز مفید است و باعث کاهش چربی در آنجا می شود. البته علاوه بر هایفو، ورزش و رژیم غذایی نیز باید در برنامه شما قرار گیرد تا نتایج بهینه به دست آید.

هیپ درمانی:

به طور کلی، زنان در هنگام زایمان یا سن بالا دچار مشکلات واژن می شوند. با حفره هایفو می توانید کلاژن سازی را در این ناحیه افزایش دهید و پوستی صاف و سفت ایجاد کنید. پس از درمان، پوست آویزان در این ناحیه برداشته می شود.

هیپوتراپی ابرو:

یکی از روش های غیر جراحی صورت، روش هایفو است. هایفو با از بین بردن چین و چروک و کلاژن سازی ظاهر صورت را بهبود می بخشد.

هیپوتراپی افتادگی پلک:

هایفو در از بین بردن چربی موثر است. این دستگاه چربی های ناحیه پلک بالایی را از بین می برد و با ایجاد کلاژن به سفت شدن پوست کمک می کند. هایفوتراپی، لیفت چشم یا جراحی قطع پلک (بلفاروپلاستی) می تواند برای رفع چین و چروک دور چشم و اصلاح عیوب این ناحیه مفید باشد.

هایفوتراپی پیشانی:

روی پیشانی، خطوط افقی و عمیق را می توان با استفاده از هایفو از بین برد. با صاف و سفت شدن پوست این ناحیه، پیشانی لیفت شده و ظاهر چهره جذاب می شود.

انواع تجهیزات تصفیه آب

تجهیزات هیپنوتیزم درمانی و اولتراتراپی به اشکال مختلف موجود است. هزینه هایفو بر اساس تکنولوژی و مواد استفاده شده تعیین می شود. برخی از مواد سفت و بدون درد هستند. اما برخی از آنها بیشتر هستند - و در واقع، هایفو یک قطعه کوچک از تجهیزات در نظر گرفته می شود. این نوع تجهیزات قدرت کمی دارند. از آنجایی که از فناوری های مختلفی تشکیل شده است.

بهترین دستگاه هایفو درمانی به سادگی دستگاهی با فناوری هایفو است. هزینه این دستگاه ها بالا است، اما نتایج رضایت بخشی به سرعت به دست می آید.

اگر به دنبال بهترین کلینیک هایفوتراپی هستید، ابتدا باید دستگاه هایفو موجود در کلینیک را بررسی کنید. در طول مشاوره با متخصص پوست، اطلاعات لازم در مورد نوع دستگاه را به دست خواهید آورد. تجهیزات فقط HIFU می توانند نتایج دقیق را تنها در یک جلسه ارائه دهند.

قبل و بعد از هیپنوتیزم چه باید کرد؟

اگر شما هم به دنبال زیبایی پوست خود هستید و روش هایفو را برای آن انتخاب کرده اید; شما باید با مراحل قبل و بعد از هایفو آشنا شوید:

نکات مهم قبل از هیپوتراپی

هیپوتراپی نیاز به آمادگی خاصی ندارد. فقط باید قبل از هایفو تمام لوازم آرایش و مراقبت از پوست را پاک کنید. برای شروع درمان، ابتدا متخصص ناحیه مورد نظر را کاملا تمیز کرده و از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می کند. پس از آن ژل اولتراسوند به آن قسمت زده می شود و دستگاه هایفو شروع به کار می کند.

قبل از انجام هایفو خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پوست سوخته یا پوست برنزه مانعی برای هایفو است. همچنین استفاده از مواد شیمیایی که پوست را تحریک می کند برای درمان هایفو مضر است.

در صورت استفاده از آنتی بیوتیک، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که مصرف داروها را 2 هفته قبل از هایفو قطع کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

پس از هایفوتراپی، باید تا چند هفته از نور مستقیم خورشید یا سرمای شدید خودداری کنید. نور شدید خورشید باعث افزایش رنگدانه، آفتاب سوختگی و آسیب پوست می شود. بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید. این نگهداری باید تا زمانی که فرآیند کلاژن کامل شده و پوست سفت شود انجام شود.

پس از درمان از خاراندن پوست خودداری کنید. این عمل می تواند به پوست آسیب برساند.

همچنین باید الکل را کنار بگذارید. سعی کنید در این مدت مقدار زیادی آب بنوشید. آب سرعت کلاژن سازی را افزایش می دهد.

بهتر است برای چند هفته هنگام استحمام از آب سرد یا گرم استفاده کنید. همه این موارد روند تولید کلاژن را بهبود می بخشد و نتیجه ماندگارتری دارد.


مزایای عدم درمان چیست؟

به گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، هایفو و سایر روش های زیبایی غیرجراحی در سال های اخیر بسیار محبوب و با تقاضای زیادی مواجه شده اند. بررسی های هیپوتراپی معمولا مثبت است. هایفو در جوانسازی پوست بسیار موثر است و فواید زیر را به همراه دارد:

کاهش چین و چروک

سفت کردن پوست افتاده در ناحیه گردن

گونه ها، ابروها و مژه ها را بلند کنید

تست فک

تنگی قفسه سینه

پوست نرم.

معایب و مشکلات هیپنوتیزم درمانی چیست؟

عوارض هیپوتراپی زیاد نیست و در عرض چند روز از بین می رود. ممکن است در طی عمل هایفو مقداری درد احساس شود. در برخی از افراد، با هر ضربان الکتریسیته، حسی شبیه به فرو رفتن خار در پوست تجربه می شود. اگر نگران درد هستید، حتما قبل از انجام عمل با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک ممکن است مصرف استامینوفن یا یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن را قبل از شروع هایفو پیشنهاد کند.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است کمی قرمزی یا تورم را تجربه کنید. این عارضه پس از چند ساعت کاملا برطرف می شود.

در برخی افراد، احساس سوزن سوزن شدن تا چند هفته ادامه دارد.

یکی از معدود عوارض جانبی کبودی و بی حسی موقت است. این وضعیت پس از چند روز از بین می رود. اگر توسط یک متخصص پوست آموزش دیده و با تجربه انجام شود بسیار بی خطر است. پس از این روش انجام کار روزانه آسان است.

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-تخصصی-هایفوتراپی-در-شیراز