به طور کلی باید گفت که تاریخچه ساخت فرودگاه در قبرس به چندین قرن قبل باز می گردد. برای پاسخ به این سوال در مورد تعداد فرودگاه های قبرس، بهتر است بگوییم که اولین فرودگاه این جزیره در اوایل قرن بیستم ساخته شد و از آن زمان فرودگاه به بخش مهمی از سیستم حمل و نقل گردشگران تبدیل شده است. و مردم محلی .

دسترسی به این جزیره از سایر کشورها فقط از طریق هوایی و دریایی است. هواپیما سریعترین راه برای سفر به هر جزیره ای است. یک سفر با هواپیما معمولا چند ساعت طول می کشد، در حالی که یک سفر با قایق می تواند چندین روز طول بکشد. همچنین سفر با هواپیما معمولا راحت تر از سفر با قایق است. هواپیماها صندلی‌ها و امکانات رفاهی دارند، در حالی که سفر با قایق می‌تواند کمی چالش‌برانگیزتر باشد.

اولین فرودگاه قبرس یورومای فرودگاه لارناکا است که در سال 1939 توسط دولت بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا برای اهداف نظامی بریتانیا استفاده می شد، اما پس از جنگ به فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه لارناکا در حال حاضر بزرگترین فرودگاه در جزیره قبرس است و یک مرکز حمل و نقل مهم در جنوب قبرس است.

جالب است بدانید فرودگاه ارجان یک فرودگاه نظامی است که توسط انگلیسی ها در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این فرودگاه نیز مانند فرودگاه لارناکا پس از جنگ کاربرد نظامی خود را از دست داد. با این حال، پس از درگیری بین مناطق شمالی و جنوبی، تا سال 1974، از کل جمعیت جزیره برای اهداف غیرنظامی استفاده نمی شد و از طریق فرودگاه لاناکا پرواز می کرد و فرودگاه ارجان را به تنها فرودگاه در قسمت شمالی جزیره تبدیل کرد. .

فرودگاه متروک قبرس، فرودگاه متروکه

فرودگاه متروک قبرس (به انگلیسی: Cyprus Abandoned Airport) که با نام فرودگاه بین المللی نیکوزیا نیز شناخته می شود، فرودگاهی متروک در نیکوزیا، پایتخت قبرس است. این فرودگاه در سال 1937 توسط انگلستان ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا یک فرودگاه نظامی بود، اما پس از جنگ جهانی دوم به یک فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه متروکه در سال 1970 شلوغ ترین فرودگاه اروپا اعلام شد. این فرودگاه زیبا و معروف در سال 1974 و پس از تقسیم قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی در مرز بین دو قسمت ساخته شد. این فرودگاه را غیر قابل استفاده کرد.

فرودگاه بین المللی نیکوزیا یک فرودگاه متروکه است. این فرودگاه زیر نظر سازمان ملل متحد است. فرودگاه نیکوزیا یک مقصد محبوب برای گردشگران است، بازدیدکنندگان می توانند برای تجربه تاریخ و فرهنگ قبرس از این مکان دیدن کنند. Abandond 2800 متر طول دارد. فرودگاه همچنین دارای یک پارکینگ است که اکنون متروکه است.

پیش بینی آینده فرودگاه بین المللی نیکوزیا غیرممکن است. برخی فکر می کنند که فرودگاه باید بازسازی شود و به عنوان فرودگاه بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. برخی معتقدند که فرودگاه باید به موزه تبدیل شود.

چند فرودگاه فعال در قبرس وجود دارد؟

در مجموع شش فرودگاه در جزیره قبرس وجود دارد که چهار فرودگاه بین المللی و دو فرودگاه نظامی هستند.

فرودگاه های بین المللی قبرس

فرودگاه لارناکا (LCA) در جنوب قبرس.

فرودگاه پافوس در قبرس جنوبی (PFO)

فرودگاه ارجان در قبرس شمالی (ECN)

فرودگاه های نظامی قبرس euromy

پایگاه نیروی هوایی سلطنتی آکروتیری قبرس جنوبی (AKT)

فرودگاه لاکاتامیا قبرس جنوبی (LAK)

فرودگاه بین المللی ارژن

با افتتاح فرودگاه جدید قبرس شمالی به نام ارجان، همزمان با اولین پرواز FLYKHY به قبرس شمالی شروع به کار خواهد کرد. نام این شرکت FLY KIBRIS Hava Yolları به معنی هواپیمایی قبرس است.

افتتاح این فرودگاه با مساحت بیش از هشت میلیون متر مربع در لفکوشا پایتخت این کشور انجام شد. این فرودگاه دارای 24 گیت کنترل گذرنامه و 60 ورودی برای فرود بزرگترین هواپیمای جهان در این فرودگاه است.

فرودگاه جدید آریان بزرگ ترین و مدرن ترین فرودگاه در کل جزیره قبرس است و از آخرین فناوری از جمله اسکنرهای اشعه ایکس چمدان و دستگاه های نظارت بر مسافران استفاده می کند.

از آنجایی که قبرس شمالی هنوز کد هوایی بین المللی ندارد، پروازها باید در ترکیه متوقف شوند. نزدیکترین شهر ترکیه یعنی آنتالیا اعلام کرد که آماده توقف پروازها به قبرس شمالی است. اما با آخرین مذاکرات در خصوص استقلال رسمی قبرس شمالی و وجود دو کشور مستقل یا فدرال در جزیره قبرس، به زودی شاهد پروازهای بین المللی مستقیم به فرودگاه جدید آرجونا خواهیم بود.

هزینه ساخت این فرودگاه بیش از 400 میلیون یوان بوده که یکی از اولین قدم ها در توسعه قبرس شمالی و جذب گردشگران بین المللی بوده است.

در قسمت شمالی قبرس اقدامات دیگری از جمله احداث جاده توریستی کارپاز به مراش در حال انجام است. علاوه بر این، پروژه انتقال گاز از میادین گازی موجود در قبرس به اروپا با سرمایه گذاری بزرگ انجام می شود که باعث رونق اقتصادی این کشور می شود.

قوانین حمل بار در فرودگاه قبرس (ارجان).

اقلام ممنوعه برای سفر به قبرس شمالی:

1) هر وسیله الکترونیکی در یک جعبه جدید و مهر و موم شده

2) ابزارهای مربوط به کار و غیر برای استفاده شخصی، مانند ابزار ناخن یا دستگاه های حرفه ای ضبط صدا و موسیقی

3) نوشیدن بیش از 4 لیتر الکل

4) سیگار و بیش از دو پاکت سیگار

5) تعداد زیادی از لباس های جدید دارای برچسب و بسته بندی هستند که استفاده شخصی را نشان نمی دهند و ممکن است برای فروش عرضه شوند.

6) نهال

7) داروهایی فراتر از محدودیت هزینه شخصی

8) فلزکاری

9) تجهیزات مخابراتی

10) سایر چیزها معمولاً مجاز به واردات به همه کشورها نیستند، مانند اسلحه گرم یا سرد، اموال سرقت شده، تقلبی یا غیرقانونی.

دوستان عزیز لطفا به یاد داشته باشید که واردات حیوانات به قبرس شمالی بسیار پیچیده و منحصر به فرد است. غیرممکن نیست و بسیاری از دوستان قبلاً موفق شده اند حیوانات خانگی خود را به قبرس شمالی بیاورند. قبل از سفر، باید چندین مرحله را طی کنید.

اگر برخلاف قوانین پلیس فرودگاه عمل کنید، طبق قانون با شما برخورد خواهد شد. اقلام غیرقانونی که با خود می آورید توسط پلیس ضبط می شوند و برای رهاسازی آنها باید مراحل بسیار پیچیده و پرهزینه ای را طی کنید.