از علل تولید پسماند در واحد الفین میتوان به گستردگی و پیچیدگی واحد همچنین تنوع فرایندهای شیمیایی واحد الفین که به عنوان واحد مادر شناخته می شود اشاره کرد که این امر منجر به استفاده از مواد مختلف از قبیل جاذب ها و کاتالیست های متنوع که جزء پسماندهای خطرناک می باشند میشود.همچنین عملکرد نامناسب تجهیزات و افزایش عملکرد واحد بیش از میزان طراحی منجر به تولید پسماند می گردد.هر 9 پسماند خطرناک در متد Basel ،دارای کد می باشند . با توجه به مقدار بالای تولید آن میتوان گفت از پرمصرفترین مواد شیمیایی بوده و در صنعت کاربردهای متنوعی را برای آن تعریف کردهاند. این ماده به طور گسترده به عنوان معرف در ساخت طیف وسیعی از مواد شیمیایی، طعم دهنده ها، عطرها، رنگ ها، داروها، کاغذ، پلاستیک، برنزه کردن چرم، نقره کردن آینه ها و مواد ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. 1-کاهش میزان مصرف کاتالیست ها و جاذب ها در واحد با استفاده از کاتالیست ها و جاذب های مرغوبتر با طول عمر مفید طولانی تر جهت کاهش تولید پسماندهای خطرناک از این قبیل. از طرفی در طی ساخت و تهیه محصولات صنعتی، پسماندهایی به حالت­های مختلف اعم از گاز، مایع و جامد به­وجود می­آید پسماندهای خطرناک مواد زاید جامد یا مایعی هستند که به علت کمیت، غلظت و یا کیفیت فیزیکی شیمیایی و یا بیولوژیکی میتوانند باعث افزایش میزان مرگ و میر و یا بیماریهای بسیار جدی شوند و از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند.

همانطور که گفته شد مواد شیمیایی به چندین دسته صنعتی، خوراکی و آزمایشگاهی تقسیم بندی می شود. مطالعه برروی تحقیقات مشابه درسایر واحدهای پتروشیمی در کشور حاکی از این است که در کلیه این واحدها کاتالیست­ها، روغن­های زاید صنعتی، هیدروکربورها و مواد زاید آزمایشگاهی در زمره پسماندهای ویژه و خطرناک بوده و در کلیه طبقه­بندی­های صورت گرفته در مدیریت پسماندهای خطرناک وجود دارند. مهم­تـرین جنبه این قانون براساس مفهوم «از بدو تولد تا هنگام مرگ» مواد زاید خطرناک تشکیل شده است. به عبارت دیگر ، این دسته از مواد که مثلاً میوه ها و سبزیجات از آنها تشکیل می شود، به طور طبیعی حتی در هنگام رشد وحشی نیز تشکیل می شوند ، در مصارف عمومی “ماده شیمیایی” خوانده نمی شوند. معرفی مدل های مختلف شیلنگ فشار قوی در مراکز فروش و نمایندگی های انواع شیلنگ فشار قوی توسط کارشناسان و متخصصان انجام می شود، این متخصصان به صورت حرفه ای به سوالات شما جواب می دهند و شما را برای خرید یک شیلنگ باکیفیت متناسب با کارکرد شیلنگ و نیاز شما راهنمایی می کنند. بر این اساس ابتدا فهرست جامعی از تصمیمات و آلترناتیوها از دل ادبیات تحقیق بیرون آمده و بر اساس آن بیش از 25 ساعت مصاحبه با خبرگان در این صنعت انجام شد.

در این تحقیق با استفاده از تکنیک داده - ستانده آثار قیمتی ناشی از اعمال مالیاتبر ارزشافزوده بر تکتک بخشهای اقتصادی را مورد ارزیابی قرار داده است. این ماده شیمیایی به عنوان افزودنی برای اصلاح معدنی کوپلیمرهای بلوک شده، کاتالیزور برای واکنش های میعان و اصلاح کننده سیلیکات های لایه بندی شده استفاده می شود. ترکیبات معدنی فلز های واسطه معمولاً بسیار رنگی هستند ، و این دوباره به دلیل پیکربندی الکترون ها است. استراتژی تولید در سادهترین تعریف بهمعنای پیکربندی تصمیمات تولید متناسب با اولویتهای رقابتی شرکت است. از طرفی همکاری با شرکتهای پیشروی خارجی در زمینه طراحی فرآیند، اخذ فرمولاسیون و تامین مواد اولیه از تصمیماتی است که تاثیر بهسزایی بر جایگاه رقابتی شرکتها در این صنعت در ایران دارد. شرکت پانراک (PanRaec Appli Chem) واقع در کشور اسپانیا جزو شرکت های فروش و تولید مواد شیمیایی مشهور می باشند که سابقهای بیش از 75 سال تجربه در زمینه تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، آزمایشگاه بیوشیمی و تولید مواد اولیه برای رفع نیازهای صنعتی کارخانه ها فعالیت دارد.شرکت پانراک متعلق به گروهITW است ، حدود 60000 کارمند در بخش های مختلف در 55 کشور دنیا مشغول به فعالیت هستند.

ماده اولیه بکار رفته در سایت آمونیاک گاز طبیعی و محصول آن آمونیاک مایع است، در سایت اوره آمونیاک و دی­اکسید کربن به عنوان ماده اولیه استفاده شده و محصول آن اوره گرانول است(2). هدف از تحقیق حاضر شناسایی و مدیریت منسجم پسماندهای ویژه تولید شده در بخش صنعتی پتروشیمی جهت کاهش مشکلات ­محیطزیستی ناشی از تولید آن­ها و جلوگیری از اتلاف مواد باارزش و قابل استفاده ناشی از فرایند تولید و همچنین کددهی و طبقه­بندی این مواد براساس روش­های طبقه­بندی بین­المللی و فهرست مدون ایران برای تعیین خصوصیات و کدهای خطر این مواد در روش­های UNEP,RCRAو سازمان محیط زیست ایران است. طبقه­بندی دیگر براساس برنامه محیطزیستی سازمان ملل (UNEP) است که به منظور این طبقه­بندی، نام و فرمول شیمیایی پسماندها و مواد موجود را با فهرست طبقه­بندی ارایه شده توسط این برنامه مقایسه و در نهایت مواد موجود در یکی از 6 گروه (A-B-C-D-E-F) قرار گرفتند، و کد مخصوص به هر ماده داده شد.